Aan alles komt een eind, helaas.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dirk-Jan Klaveren - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind, helaas.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dirk-Jan Klaveren - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind, helaas..

Door: DJ van Klaveren

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

13 Juli 2017 | Ecuador, Quito

Hola amigos,

Aan alles komt een eind, ook aan mijn tijd hier.. helaas. Ik had niet verwacht dat ik zo’n voltooid gevoel zou overhouden aan mijn tijd hier, ik kan dus alleen maar zeggen dat ik klaar ben om naar huis te gaan.

De afgelopen tijd heb ik ook weer genoeg beleefd, begin juni ben ik dus naar de Jungle gegaan om daar les te geven en een steentje bij te dragen aan de community. Op organisatorisch gebied was ik niet helemaal tevreden over hoe het daar ging maar mede daarom heeft het die tijd dan ook gemaakt tot een onvergetelijk avontuur.

Twee weken voordat ik naar de Jungle ging heb ik ook een nieuw project opgezet op een school aan de overkant van de straat, dit is een school voor kleuters (3 tot 5 jaar) waar we voorheen nog geen contact mee hadden. Na twee geweldige weken op deze school ging ik dus met gemengde gevoelens naar Jungle, om erachter te komen dat ik na twee weken toch liever terug wilde keren naar de stad om verder te gaan met mijn project op de kleuterschool.

Toen ik terugkwam ging alles ineens heel snel, ik genoot van mijn tijd op de school, gaf mijn lesjes op de voetbalschool en hield contact met de leraren van het hiphop project.

Nu ik toch echt aan mijn eind ben gekomen hier moest ik ook afscheid nemen van de verschillende projecten, vorige week heb ik als afscheid van het schooljaar een traditionele dans opgevoerd met de juffies ( el baile de diablo huma) en afgelopen dinsdag mijn laatste training gegeven bij de voetbalschool.

Ook heb ik genoeg uitstapjes gemaakt en ben eigenlijk ook elk weekend wel wat wezen doen. De Costa, Sierra en Oriente heb ik allemaal gezien en heb dus nu ook een goed beeld van het land en zijn verschillende culturen.

Helaas zijn er ook minder leuke dingen, ik ben in de laatste 2 weken beroofd en daarnaast ook bedreigd, geen super leuke ervaring maar je wordt wel even op de feiten gedrukt dat je nog steeds in Zuid- Amerika bent, ik was daarna vooral bang dat ik anders naar het land en haar mensen zou gaan kijken, er was voor mij maar een manier om dit tegen te gaan; gewoon doorgaan met wat ik al deed, lekker rondlopen en dingen ontdekken.

Afscheid nemen is niet leuk maar het moet dus wel gebeuren, ik heb een geweldige tijd gehad op kantoor, tijdens de projecten en natuurlijk bij mijn gastgezin, voor wie ik alleen maar grote bewondering heb. Muchas gracias para todos!

Morgen vertrek ik dus om 16:00 (EC tijd) vanaf Quito om vrijdag 13.00 (NL tijd) weer in Nederland aan te komen.

Hasta la vista baby! (Javier z’n zinnetje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Buenos Dias! Bonjour! Hello! Gutentag!

Actief sinds 17 April 2017
Verslag gelezen: 1150
Totaal aantal bezoekers 7434

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 14 Juli 2017

DJ in Ecuador!

Landen bezocht: